Прес-випуск

 

Вищі навчальні заклади Чернігівської області

 

            На початок 2014/15 навчального року на Чернігівщині здобували вищу освіту 27,4 тис. студентів. Студентами-першокурсниками стали 6,4 тис. юнаків та дівчат. Порівняно з попереднім навчальним роком кількість студентів зменшилася на 2,8 тис. (9,2%). Із кожних 10 000 жителів Чернігівщини у вищих навчальних закладах (ВНЗ) різних рівнів акредитації навчалися 259 осіб проти 282 на початок попереднього та 351 на початок 2010/11 навчального року.

            Із загальної кількості студентів 23,3 тис. навчалися в 17 самостійних ВНЗ області, решта – у відокремлених структурних підрозділах закладів інших регіонів.

            У 2014р. в конкурсі для вступу до вищих закладів освіти області приймали участь  22,6 тис. абітурієнтів, з яких 23,9% (5,4 тис.) були зараховані на початковий цикл навчання. Конкурс для вступу до училищ, коледжів, технікумів (ВНЗ І–ІІ рівнів акредитації) становив, як і у 2013р., 2,7 поданих заяв на одне місце. Конкурс для вступу до інститутів та університетів (ВНЗ ІІІ–ІV рівнів акредитації) значно знизився з 6,1 претендента на місце у 2013р. до 4,9 у 2014р.

            Випущено у 2014р. самостійними навчальними закладами 6,6 тис. фахівців із вищою освітою, із них 38,2% отримали направлення на роботу. Серед випускників 30,7% здобула вищу освіту в галузі соціальних наук, бізнесу і права, 15,7% – гуманітарних наук та мистецтва, 13,0% – освіти, 8,9% – інженерних дисциплін, 8,0% – охорони здоров’я.

Традиційно частка студенток (56,7%) перевищує частку студентів-чоловіків (43,3%). Стипендії отримують 10,2 тис. студентів (58,6% тих, що навчаються за денною формою навчання). Вищу освіту за державні кошти здобувають 51,3% студентів.

Здійснення навчального процесу у вищих навчальних закладах області забезпечує викладацький корпус, що об’єднує 980 педагогічних та 1313 науково-педагогічних працівників. Серед викладачів науковий ступінь кандидата наук мають 776 осіб, доктора – 95, учене звання доцента та професора, відповідно, 539 та 90 осіб. Слід відмітити підвищення якісного складу викладачів: частка педагогічних працівників, які мали наукові ступені зросла з 4,3% у 2013р. до 5,0% у 2014р., науково-педагогічних – із 58,9% до 62,6% відповідно.

 

Дікан 776046